ads

cari apa anda mahu di sini

Tuesday 24 September 2013

Nak Berniaga?

Salam cinta hati,


Jom mulakan dari sekarang untuk berniaga. Tidak perlu tunggu modal yang besar dan banyak. Tetapi mulakan dengan modal air liur atau gunakan sumber yang percuma.

Sekarang adalah tepat


Guna air liur itu maksud saya adalah guna lisan untuk bercakap dan bawa cerita untuk promosikan barang jualan.Gunakan sumber percuma yang Allah berikan kepada kita.

Kedua sumber percuma seperti internet yang ada, (padahal ada yang kena bayar bil juga), tetapi daripada kita gunakan untuk membuang masa, baik kita gunakan untuk dapat hasil. Mungkin Hari ini rezeki kita tidak banya hanya RM1, tetapi tak apa, teruskan semoga ia bertambah menjadi RM10, kemudian RM100 dari hari ke hari.

Bagaimana mahu bermula?
Gunakan medium media sosial seperti facebook. Promosikan di dalam itu, bagitahu rakan-rakan facebook kita yang kita ini sedang mulakan perniagaan. Ambil gambar produk, kongsikan kebaikan dan testimoni orang yang telah mencuba (jika ia produk kesihatan/makanan/minuman). Manakala jika pakaian juga masukkan gambar dan material yang digunakan.

Produk Apa?
Boleh gunakan produk orang lain dulu yang mana terlalu banyak di pasaran. Buat penyelidikan (research) dan kaji serba sebanyak mungkin mengenai produk tersebut. Kongsikan pada rakan-rakan.
Atau jika nak senang, hubungi saya. Saya dapat membantu anda, tunjukan jalan setakat mana yang saya tahu dan slebihnya kita serahkan pada yang pakar.

Ada soalan lain?
Simpan dulu soalan-soalan itu, ayuh mulakan langkah untuk lebih berjaya.

Hubungi saya
 
Sila sms/whatsapp ke : 010-9336935
Facebook : Wan Rokiah



Jom beriklan di sini : SOHO Directory
Baca terma iklan di sini : Syarat pengiklanan
Jom beli barangan keperluan semasa anda di sini : Kedaionlinecikroki
Jom beli kelengkapan parti harijadi di sini : Party Solution
Jom sertai kami di Akademi Bekerja Di Rumah di sini:
Akademi

Untuk yang berminat mendaftar belajar asas blog dan fanpage, hubungi melalui:
Sms/whatsapp ke : 010-9336935
Facebook : Wan Rokiah


No comments:

Post a Comment